Inwestowanie, kurs excel

Kulisy prac nad kursem: o czym zapomnieliśmy. Prawie 60 osób skorzystało z kursu Excel w finansach. Praktyczne wykorzystanie wiedzy inwestora!

11 grudnia 2018 • By

Kulisy prac na kursem: o czym zapomnieliśmy. Prawie 60 osób skorzystało z kursu Excel w finansach. Praktyczne wykorzystanie wiedzy inwestora!

Drodzy kursanci, macie 30 dniową gwarancję satysfakcji z produktu! Co to dokładnie oznacza? Dlaczego o tym nie napisaliśmy wcześniej? O tym dowiecie się z dzisiejszego wpisu,  gdzie przedstawiamy Wam ostatnie dni/kulisy prac nad kursem. Opiszemy Wam o czym zapomnieliśmy i dlaczego tak się stało czyli na jaki problem natrafiliśmy.

Koniec przedsprzedaży kursu Excel w finansach.
(dla osób, które zapisały się na przedsprzedaż do 10 grudnia)
Praktyczne wykorzystanie wiedzy inwestora:
wtorek 18 grudnia o godzinie 23:59!

Kulisy prac na kursem: cykl edukacyjny

To jest wpis związany z inicjatywą:

Dlaczego w Polsce mało zarabiamy:
“Pierwsze kroki Janusza Biznesu”

  • Dzięki temu cyklowi edukacyjnemu odpowiemy Wam na pytanie: co zrobić aby miliony osób w Polsce zarabiały kilkanaście tysięcy miesięcznie? Jest to mega ważna inicjatywa w ramach tego co chcemy robić w kolejnych dwudziestu latach i opisaliśmy w Naszej wizji/strategii: Robimy z Polski drugi Londyn: wdrażam w życie mój Profesjonalny Trójkąt. List do akcjonariuszy wrzesień 2018
  • Cel: Przychody 200 tysięcy złotych. Krok po kroku opisujemy/analizujemy przygotowanie, marketing i sprzedaż pierwszego produktu Bartka: Kurs excel w finansach. Praktyczne wykorzystanie wiedzy inwestora. W tym celu stworzyliśmy też grupę dla przedsiębiorców na Facebooku: „Pierwsze kroki Janusza Biznesu: KLIKNIJ TUTAJ”. Jest to grupa stworzona tylko i wyłącznie dla tej inicjatywy: gorąco zachęcam do dołączenia bo naprawdę warto!
  • Cały cykl edukacyjny składa się z następujących wpisów:

1. Know how: dlaczego w Polsce mało zarabiamy

2. Cel 200 tysięcy: etap pierwszy. Jak zbadaliśmy czy w ogóle tworzyć kurs excel w finansach?

  1. Godziny rozmów o kursie excel w finansach. Pierwszy produkt: masa niewiadomych. Decyzja o ankiecie (WarsztatAnalityka.pl)
  2. Kurs ankieta pierwsza/testowa: Ankieta: jak się uczyć excela w finansach? Praktyczne wykorzystanie wiedzy inwestora. (WarsztatAnalityka.pl)
  3. Kurs ankieta druga/docelowa na blogu michalstopka.pl Excel w pracy i inwestowaniu. Ankieta kurs excel w finansach (Michalstopka.pl)
  4. Szkolenie Excel Finanse: robić albo nie robić? Kolejne dylematy Janusza Biznesu (WarsztatAnalityka.pl)
  5. Ponad 200 osób chętnych na kurs excel! Analiza ankiety excel cz.1: czytelnicy (nie)pomogli (WarsztatAnalityka.pl)
  6. 40 tysięcy przychodu z kursu excel w finansach! Ponad 200 osób chętnych! Jaka potencjalna cena kursu (Michalstopka.pl)
  7. Wykresy przestawne w praktyce: analiza ankiety kurs excel część 3 (WarsztatAnalityka.pl)

3. Cel 200 tysięcy: etap drugi: 6 tysiące zarobku dla Bartka w 9 minut  i pierwszych trzydziestu klientów! Jak sprawdziliśmy czy jest realny popyt na nasz produkt i jak opracowaliśmy kurs?

  1. Widzenie tunelowe, czyli o przekazywaniu wiedzy: dlaczego przedsprzedaż kursu excel dla 20 wybranych osób? (Michalstopka.pl)
  2. Przedsprzedaż kursu excel wersja beta + zakres tematyczny. Zabieramy się do pracy! (WarsztatAnalityka.pl)
  3. Promocyjna cena w przedsprzedaży! Zakres kursu: Excel w finansach. Praktyczne wykorzystanie wiedzy inwestora (Michalstopka.pl)
  4. Przedsprzedaż kursu finanse w excelu dla pierwszych 20 osób: mailing do osób zapisanych na dedykowany newsletter odbył się 12 lipca 2018 o godz. 19:00
  5. Wow! Właśnie zakończyliśmy zapisy na kurs excel w finansach! Już po 9 minutach (!) (WarsztatAnalityka.pl)
  6. Wow! 6 tysięcy złotych zarobku w 9 minut! Trzydziestu pierwszych klientów 🙂 Kolejni chętni zapisują się na przedsprzedaż kursu! (Michalstopka.pl)
  7. Za nami cztery miesiące ciężkiej pracy! Kurs excel w finansach, praktyczne wykorzystanie wiedzy inwestora, gotowy 🙂 Analiza: jak opracowaliśmy kurs excel w finansach? (Warsztatanalityka.pl)
  8. Kurs excel w finansa: zobacz opinie kursantów i szczegółowy zakres tematyczny oraz przetestuj się z excela!

4. Cel 200 tysięcy: etap trzeci: godzina X wybiła. Krok po kroku na żywo  analizujemy przedsprzedaż kursu w dniach 10-18 grudzień 2018

  1. Pomoc w rekrutacji w 4 pakiecie: analiza odpowiedzi potencjalnych kursantów (WarsztatAnalityka.pl)
  2. Kulisy prac nad kursem: o czym zapomnieliśmy. Prawie 60 osób skorzystało z kursu Excel w finansach! <— jesteś tutaj
  3. Jesteś zadowolony z cen kursu lub nie? Analiza: jak chętni na przedsprzedaż zdecydowali w ankiecie o cenie pakietów
  4. 18 grudzień 2018 godzina 23:59: przedsprzedaż za nami! Liczba osób, która nam zaufała/kupiła kurs xxx. Przychody xxx zł.
  5. 11 miesięcy prac nad projektem (luty – grudzień 2018). Analiza co zrobiliśmy dobrze a co okazało się Naszą porażką. Wnioski Janusza Biznesu na przyszłość.

5. Cel 200 tysięcy: etap czwarty: Jak maksymalizujemy sprzedaż kursu excel w finansach? Ile przychodu uzyskaliśmy ze sprzedaży kursu?

  • Historia nadal się tworzy i najlepsze dopiero przed nami! Między innymi:
    1. Rozwiązanie problemów technologicznych związanych ze sprzedażą kursu
    2. Płatna reklama Facebook oraz Google + niestandardowe formy płatnej reklamy
    3. Dalszy rozwój produktu w celu wyższego zaawansowania technologicznego

Kulisy prac na kursem: burzliwy weekend

W niedzielę musieliśmy nagle zainstalować certyfikat SSL na mojej stronie, żeby strona była widoczna jako bezpieczna (a dlaczego nie zrobiłem tego wcześniej? Bo w przeglądarkach nie wyskakiwała mi informacja, że strona jest niebezpieczna. Nie jestem informatykiem i jako przedsiębiorcę takie sprawy techniczne bardzo często mnie zaskakują negatywnie. W szczególności, że nie wydam specjalnie kasy na informatyka bo po prostu jej nie mam). O nagłym problemie napisał mi Michał po tym jak nie mógł wejść na mojego bloga a całe działania sprzedażowe były przecież oparte o moją stronę (!) (kliknij aby powiększyć):

Oczywiście nie obyło się bez przerwy w funkcjonowaniu strony i nagłego szukania jak rozwiązać problem.  Co stało się dopiero późnym wieczorem w niedzielę. Dlatego niektóre działania, które były zaplanowane na niedzielę musieliśmy przełożyć na poniedziałek. A z części po prostu zrezygnować 🙁

Ponadto w poniedziałek do godziny 19:00 musieliśmy przygotować/dopracować jeszcze trzy rzeczy:

    1. O 19:00 wysyłaliśmy  dedykowany newsletter, który zawierał sporo informacji bo nastąpiły zmiany w zakresie pakietów
  1. Przed 19:00 musiał być opublikowany nowy, dokładny opis i zakres pakietów w związku z dodaniem pakietu: rekrutacja/baza do rekrutacji + odpowiedzi na pytania z ankiety czyli ten: Pomoc w rekrutacji w 4 pakiecie: analiza odpowiedzi potencjalnych kursantów. Pierwotnie jeszcze w niedzielę, odpowiedzi do ankiety miały być w newsletterze, ale w miarę prac nad opisywaniem nowego zakresu kursu (też w newsletterze), podjęliśmy decyzję, ze to musi być jednak oddzielny wpis, bo objętościowo newsletter byłby ogromny i totalnie nieprzejrzysty 🙁
  2. W newsletterze był dodatkowo link do strony nad którą pracowaliśmy w niedzielę/poniedziałek. Miały na niej być podane między innymi ceny pakietów. Ponadto dodatkowe informacje związane z kursem + kilka informacji, które ostatecznie usunęliśmy ze strony z cenami (zostały same nazwy pakietów i ceny) a resztę przenieśliśmy do wpisu z punktu dwa powyżej.

Jak widzicie, nieplanowane problemy techniczne z niedzieli wpłynęły na nasze prace w poniedziałek. W efekcie obawialiśmy się, że nie będziemy gotowi ze wszystkim o godzinie X. Czyli o 19:00. Udało się, bo dosłownie kilka minut przed 19:00, wszystko w pośpiechu zostało zgrane/sprawdzone. Uff… Aż mnie ciarki przechodzą jak o tym teraz piszę 🙁 W każdym razie wszystko dobrze się skończyło i we dwie osoby byliśmy w stanie to ogarnąć, ale do ostatniej minuty nie wiedzieliśmy czy zdążymy przed godziną 19:00.

W ferworze walki zapomnieliśmy dodać jednej bardzo ważnej informacji, która miała się obowiązkowo pojawić. O niej napiszę Wam w kolejnym akapicie.

Kulisy prac na kursem: gwarancja satysfakcji

Jako, że jesteśmy pewni naszego produktu, który w czasie prac nad kursem zebrał bardzo pozytywne opinie. Dajemy Wam gwarancję satysfakcji. Dla osób, które zakupiły jakikolwiek z pakietów lub dopiero zakupią w trwającej przedsprzedaży. Macie możliwość zwrotu kursu w ciągu 30 dni od zakupu. Nie będę pytał dlaczego. Po prostu napiszcie do mnie maila i zwrócę Wam pieniądze na konto.

Pamiętaj: masz 30 dni na ewentualny zwrot produktu.

Kulisy prac na kursem: prawie 60 osób chętnych na kurs z około 300 osób zapisanych na dedykowany newsletter!

Na dedykowanym newsletterze od początku zbierania zainteresowanych do teraz zebraliśmy około 300 osób, które potwierdziły zapis na newsletter (było więcej osób, które podały maila, ale nie wszystkie potwierdziły zapis, będzie jeszcze szczegółowa analiza po sprzedaży kursu).

Od wczoraj do obecnej chwili (24 godziny) na kurs zapisało się prawie 30 osób. W pierwszej sprzedaży mieliśmy kolejne 30 osób zapisanych na kurs  beta: Wow! Właśnie zakończyliśmy zapisy na kurs excel w finansach! Już po 9 minutach (!) Czyli na ten moment mamy około 20% zapisanych kursantów (jedna osoba na pięć). Walczymy do wtorku 18 grudnia do godziny 23:59 o jak najlepszy wynik. Tak jak pisałem, czas na ocenę projektu jeszcze przyjdzie, bo będziemy razem z Michałem analizować wszystkie działania, które przeprowadziliśmy. Napiszemy Wam co zrobiliśmy dobrze a co okazało się Naszą porażką.

Co nas cieszy najbardziej, to fakt, że w obecnej sprzedaży większość z Was zaufała nam i wybrała pakiet trzeci z konsultacjami. Jest to dużo lepszy wynik, niż Wasze oczekiwania podawane w ankiecie. Poniżej print-screen z obecnych zapisów:

Spełniliśmy jedno z naszych strategicznych założeń. Daliśmy bardzo promocyjną cenę szczególnie na pakiet związany z konsultacjami i przyciągnęliśmy więcej zainteresowanych. Bo bardzo nam zależy na bezpośrednim kontakcie, dzięki czemu będziemy mogli jeszcze lepiej Wam pomóc a w przyszłości stworzyć bazę osób do rekrutacji.

Dlaczego napisałem, że cena pakietu trzeciego jest mega promocyjna, napiszę w oddzielnej analizie dotyczącej tylko i wyłącznie tego jak ustaliliśmy ceny. Jakie czynniki braliśmy pod uwagę. Szczególnie jak na cenę wpłynęliście podając Wasze oczekiwania w ankiecie.

Na koniec standardowo Apel Michała:

Zgodnie ze sławnym powiedzeniem Billa Clintona: „Gospodarka Głupcze mam do Was ogromny apel:

  • Rozmawiajcie ze znajomymi na tematy ważne dla Polski, szczególnie te związane z gospodarką. Śledźcie wypowiedzi wszystkich polityków (tutaj są linki na FB). Pytajcie co i jak konkretnie mają zamiar zrobić w kwestiach gospodarczych i finansów publicznych? Jakie dokładnie będzie to miało przełożenie na stronę przychodową i kosztową? Czy oni wiedzą o czym w ogóle mówią? Nie dajcie się zwieść sloganom i byle jakim odpowiedziom bo slogany nic nie zmienią!
  • Jeżeli jesteś dziennikarzem czy blogerem, pisz jak najwięcej na tematy gospodarcze! Merytoryczna dyskusja w tym zakresie, to klucz do sukcesu naszego kraju, mocnego wzrostu wynagrodzeń w Polsce i powrotu kilku mln osób z emigracji oraz poprawy sytuacji finansów publicznych! Zgodnie z moim artykułem i poniższym wykresem: W matni: krach polskiej gospodarki w ciągu kilkunastu lat? Podatki + wyjazdy = bankructwo państwa i ZUS

Źródło: powyższy artykuł, obliczenia własne dla roku 2012 na podstawie GUS, wordbank.org, forsal.pl